Meest gestelde vragen (FAQ)

4 Minutes meest gestelde vragen. 4 Minutes heeft in de afgelopen 12,5 jaar ontzettend veel uitzendkrachten aan een baan geholpen. Al die kandidaten hebben wel eens vragen als ze aan het werk gaan en hun eerste loonstrook ontvangen. Omdat wij jou graag willen helpen hebben wij hier een overzicht gemaakt met daarin de meest gestelde vragen van onze uitzendkrachten. Staat je vraag er toch niet tussen? Neem dan contact op met een van onze collega’s en we gaan kijken hoe wij ook jou kunnen helpen

Helpdesk 4 Minutes

  • Hoe lees ik de loonstrook?

    Op jouw loonstrook zie je de gewerkte uren en het bruto uurloon. Heb jij recht op toeslagen? Dan zie je Toeslaguren staan met het toeslagpercentage. Er zijn een aantal wettelijke inhoudingen zoals de StiPP premie (dit is voor je pensioen) en ingehouden loonbelasting. Deze bedragen worden van jouw bruto loon afgehaald.

    Je ziet dan vervolgens ‘Uit te betalen bedrag’ en dat is het nettobedrag wat je op jouw rekening zult krijgen.

     

    Je ziet ook een tabel met vakantiedagen en vakantiegeld. Je ziet in de tabel wat je oude saldo is, wat je hebt opgebouwd in de desbetreffende week en wat je saldo vervolgens is. Wanneer je vakantiedagen hebt opgenomen, dan zie je dat ook terug in de tabel onder Opname.

  • Ik kom uit een land buiten Nederland. Welke documenten heb ik nodig om te kunnen werken?

    Wanneer je uit een EU lidstaat komt heb je het volgende nodig:

    • Geldig legitimatiebewijs
    • BSN nummer

     

    Wanneer je uit een land buiten de EU lidstaten komt, zullen wij eerst samen met jou kijken naar de mogelijkheden om in Nederland te komen werken. Wij bieden ook eventuele huisvesting aan. Meer informatie over huisvesting is te lezen op: Employment agency 4 Minutes | Migrant workers welcome

  • Hoe werkt de sollicitatieprocedure?

    Heb jij jouw vacature gezien en heb je je cv en/of motivatiebrief opgestuurd? Het halve werk heb je al gedaan!

    Na het opsturen van je cv en/of motivatiebrief ontvang je een bevestiging. In de bevestiging vind je ook een link om zelf de afspraak in te plannen. Tijdens deze afspraak zullen wij de vacature met je doornemen, jouw wensen en wat wij voor jou kunnen betekenen. Bij sommige klanten krijg je ook op locatie een gesprek met bijvoorbeeld een teamleider. Mocht het van beide kanten positief zijn, dan zullen wij de contracten opstellen voor je en zodra het getekend is kunnen wij je meenemen in de planning.

  • Ik heb een afspraak ingepland maar ik ben verhinderd. Wat moet ik doen?

    Het kan voorkomen dat je een afspraak hebt ingepland maar dat er iets tussen komt. Neem telefonisch via 053-7850731 contact met ons op of stuur een e-mail naar info@4minutes.nl. We zullen dan samen met jou een nieuwe afspraak maken.