- Hoe lees ik de loonstrook?
Op jouw loonstrook zie je de gewerkte uren en het bruto uurloon. Heb jij recht op toeslagen? Dan zie je Toeslaguren staan met het toeslagpercentage. Er zijn een aantal wettelijke inhoudingen zoals de StiPP premie (dit is voor je pensioen) en ingehouden loonbelasting. Deze bedragen worden van jouw bruto loon afgehaald.
Je ziet dan vervolgens ‘Uit te betalen bedrag’ en dat is het nettobedrag wat je op jouw rekening zult krijgen.
Je ziet ook een tabel met vakantiedagen en vakantiegeld. Je ziet in de tabel wat je oude saldo is, wat je hebt opgebouwd in de desbetreffende week en wat je saldo vervolgens is. Wanneer je vakantiedagen hebt opgenomen, dan zie je dat ook terug in de tabel onder Opname.
- Ik kom uit een land buiten Nederland. Welke documenten heb ik nodig om te kunnen werken?
Wanneer je uit een EU lidstaat komt heb je het volgende nodig:
- Geldig legitimatiebewijs
- BSN nummer
Wanneer je uit een land buiten de EU lidstaten komt, zullen wij eerst samen met jou kijken naar de mogelijkheden om in Nederland te komen werken. Wij bieden ook eventuele huisvesting aan. Meer informatie over huisvesting is te lezen op: Employment agency 4 Minutes | Migrant workers welcome
- Hoe werkt de sollicitatieprocedure?
Heb jij jouw vacature gezien en heb je je cv en/of motivatiebrief opgestuurd? Het halve werk heb je al gedaan!
Na het opsturen van je cv en/of motivatiebrief ontvang je een bevestiging. In de bevestiging vind je ook een link om zelf de afspraak in te plannen. Tijdens deze afspraak zullen wij de vacature met je doornemen, jouw wensen en wat wij voor jou kunnen betekenen. Bij sommige klanten krijg je ook op locatie een gesprek met bijvoorbeeld een teamleider. Mocht het van beide kanten positief zijn, dan zullen wij de contracten opstellen voor je en zodra het getekend is kunnen wij je meenemen in de planning.
- Ik heb een afspraak ingepland maar ik ben verhinderd. Wat moet ik doen?
Het kan voorkomen dat je een afspraak hebt ingepland maar dat er iets tussen komt. Neem telefonisch via 053-7850731 contact met ons op of stuur een e-mail naar info@4minutes.nl. We zullen dan samen met jou een nieuwe afspraak maken.
- Hoe meld ik mij ziek?
Je meldt je ziek voor aanvang van de dienst. Dit doe je telefonisch door te bellen naar 053 – 78 50 731
Wanneer je de afdeling niet kunt bereiken, kun je een voicemail achter laten. Je wordt dan teruggebeld door één van onze collega’s van de afdeling ziekteverzuim. Daarnaast dien je iedere dag bereikbaar te zijn tijdens je ziekmelding. Als je geen telefonisch contact met ons opneemt, kunnen wij geen verzuimbegeleiding starten en wordt er geen ziektegeld uitbetaald. Meer weten? Klik dan hier
- Wanneer ontvang ik mijn loon?
Iedere donderdag betalen wij je loon uit wat je de week er voor hebt gewerkt. Bijvoorbeeld: Jij hebt in week 10 38 uur gewerkt, dan betalen wij je loon uit in week 11 op de donderdag.
Het is van jouw eigen bank afhankelijk wanneer je jouw loon op de rekening hebt staan. Voor sommige zal dit op de donderdag zijn maar soms kan het voorkomen dat het vrijdag op je rekening staat.
- Vakantiegeld en vakantiedagen
Over jouw gewerkte uren bouw je vakantiedagen op. Dit is op de loonstrook te zien bij saldo. Wanneer jij bijvoorbeeld op vakantie gaat of een dag vrij bent, kun je aangeven bij ons dat je je vakantiedagen wil laten uitbetalen. Jij kan zelf via het portaal de uren inboeken. Je kunt niet meer opnemen dan je saldo is.
Vakantiegeld ontvang je omstreeks mei/juni. Dit wordt ook opgebouwd over jouw gewerkte uren. Het is als ware een extra vakantie spaarpotje!
- Bouw ik pensioen op en hoe zit dat in elkaar?
Als uitzendkracht bouw je vanaf dag 1 pensioen op. Dit is via StiPP Plusregeling. Jij en 4 Minutes betalen beide een premie voor je pensioen.